poniedziałek, 5 marca 2012

Nagrobek Szymborskiej czyli zaproszenie do opowieści w odcinkach.

Tu leży staroświecka jak przecinek
autorka paru wierszy. Wieczny odpoczynek
raczyła dać jej ziemia, pomimo że trup
nie należał do żadnej z literackich grup.
Ale też nic lepszego nie ma na mogile
oprócz tej rymowanki, łopianu i sowy.
Przechodniu, wyjmij z teczki mózg elektronowy
i nad losem Szymborskiej podumaj przez chwilę

Wisława Szymborska (1923-2012)

Niesamowitym dla mnie jest fakt, że wiersz ten powstał w 1962 roku - 50 lat temu!

*******************************************************
Kończąc miesięczny przegląd twórczości Szymborskiej zapraszam na kolejną przygodę.
Tym razem będzie to rysunkowa opowieść w odcinkach autorstwa Audrej Niffenegger (skąd ją znacie?).
Usłyszałam kilka dni temu jadąc samochodem i siedziałam w garażu aż skończyli czytać. Fascynująca.
Nie wiedziałam wtedy, że to opowiadanie w rysunkach.
Zapraszam.
The Night Bookmobile 1
Night Bookmobile 31.05.2008

6 komentarzy:

  1. zrobiłaś kawał dobrej roboty:) Pozdrwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nikomu niepotrzebnej, jak mawiała pani Wisława ;-)
    Jeśli czytasz po angielsku to zapraszam do The Night Bookmobile.
    Za rysunkami nie szaleję, ale opowiadanie chwyta za serce...

    OdpowiedzUsuń
  4. A widzisz, przegapiłam i nie wiedziałam 'o so chodzi'. Niestety z moimi oczami nie mogę tego odczytać. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana, prawy klawisz na mysi otwiera Ci to w nowym oknie! Powiekszone, nie trzeba okularów :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie ma nawet rymowanki .. jest niezwykle skromnie i klasycznie pięknie jak Jej poezja, która pozostała

    http://peregrino-pl.blogspot.com/2013/02/roze-dla-pani-wisawy.html

    OdpowiedzUsuń